2011. december 21., szerda

Már

előre bosszankodom, mikor a posta közelébe érek. Az még hagyján, hogy itt Pesten ugyan, de félig falun, fél 9-nél hamarabb nem nyit ki ez az intézmény, ámde 4 órakor már záródik is aprócska ajtaja! Normális ember ilyenkor munkában van, aztán esetleg hazafelé beugrana oda, így karácsony közeledtével. No de! Dolgozik a hozzánk legközelebb lévőben egy postáskisasszony, bár termetét, hangját  tekintve egyáltalán nem illik reá ez a jelző. Szóval az a  heppje, hogy az én borítékjaim nem szabványosak. Szépen meg is nyomkodja őket aprólékosan, igazolván ezzel azt, hogy valóban vannak rajtuk síkba nem illő, ergó kiálló részek. És nyomkodás közben reccsen a papír... Mert a csillag dudorodik, a gyöngy szintén, hát azt meg végképp nem érti, mitől püffed fel a boríték. Ja, a vatelin már csak ilyen. Magyarázom, hogy hímzett és varrott. Mondom neki szépen, bizony máshol (Halason) ilyesmivel sosem akadt gondom, tették mérlegre, ha belefért a súlya, igenis szabványossá vált a küldeményem. Itt ádázzá válik lassan köztünk a küzdelem, múlt héten csütörtökön még elfogadott tizennégyet, tegnap viszont rossz napja lehetett alaposan! Megfizettem az árát, szó szerint! És mivel ragaszkodtam a karácsonyi bélyeghez a szimpla pecsét helyett, még mielőtt szólni tudtam volna akár egy kukkot is, hogy majd én nyalok, felragasztott a borítékra két Máriát kis Jézussal VÍZSZINTESBEN! Lefektette őket ez az immár szépérzékkel sem bíró közszolga. Tudom, apróság, mégis bántotta a szemem meg a lelkem. 

Nem akárkinek ment... Bár a többi sem... 

Eloldalogtam... nincs sok kedvem ma ismét bepróbálkozni nála. 


Hogy nyerhetném meg őnőszemélységét? Kell nekem őt megszelídíteni? Áhh!

Közben jönnek a lapok hozzám is, már kaptam hatot, köztük olyan illetőtől is, kire nem is számítottam. (Ez persze nem  teljesen igaz, mert egy kicsit reménykedtem mégis, hát jött, meg is lett a tegnapi okom a pityergésre, Marika.) 

Dicsekszem velük majd egészben, gyakran felejtődik rajtuk a szemem és a kezem. 

5 megjegyzés:

  1. Mindenütt vannak frusztrált, érzéketlen emberek, akiket még a Karácsony sem tud megérinteni. Miért is nem fér bele mindenki egy szabványos, lapos borítékba, nem is értem.

    VálaszTörlés
  2. Szia Bea!

    Megkaptam a lapot, gyönyörű! Nagyon köszönöm Neked!
    Az enyém is úton van, remélem meg is érkezik még az ünnep előtt.

    VálaszTörlés
  3. Én is megkaptam a különlegesen csodás lapodat, de nem tudom mi az oka a pityergésednek? Remélem nincs nagy baj?

    VálaszTörlés
  4. Erika, képzelem, milyen szomorú lehet az ilyen emberek karácsonyestéje. Gondolom, ők az örök elégedetlenek.
    Barbaral, örülök, ha tetszik!
    Arien, nincsen semmi baj, csak az elmúlt kettő hétben annyi csuda történt velem, a képeslapküldések kapcsán is, ezek jó könnyek. Mert ott volt a Tiéden is az a néhány szívmelengető sor, ami nekem szólt. Köszönöm! A lányt is, a szívet is meg a szarvast is!

    VálaszTörlés
  5. Én is megkaptam a gyönyörűséges lapot! CSODASZÉP! Én azt gondolom, ha a fásult postáshölgy egyszer a magáénak tudna egy ilyen szépséges szép lapot, megolvadna a kőkemény szíve.........Békés, Boldog Karácsonyt és Áldásokban, Egészségben Gazdag Új Évet Kívánok!
    Anita

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...