2011. június 15., szerda

Felhőjáték Esztergom fölött

Nem tudom, más hogy van vele, de én egészen tegnapig azt gondoltam, Esztergomban a Bazilikán kívül nincsen is más érdekes. Mert eddig valóban csak kutyafuttában jártam arra, eszembe sem jutott másfelé kóricálni. A GCEGOM útmutatása alapján most körbejártuk a várost és elbűvölődtem nem egyszer. Mert van itt 400 éves dzsámi,


a várba titkos sikátoron keresztül is feljuthatsz,


melynek vízelvezetője is a „Macskalépcső”-t idézi,


makadámot koptat a lábod,


  és egyre csak fölfelé húz a tekintened,


mert ég és a házak között a legváratlanabb helyeken magasodik hirtelen föléd a Bazilika,



és ott a főtér, a jobb sorsra érdemes...


 Még egy utolsó vissza/előretekintés a párkányi hídról:



Mondom, mesés látványban részesítettek minket vasárnap a fentiek.

5 megjegyzés:

  1. köszi az útleírást, nem is tudtam, hogy van ott dzsámi... a szép képekért külön gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. És ott van - igaz jó sok lépcső fölé elrejtve - Babits nyári laka azzal a bizonyos "hírességek falával". :o)
    http://www.vendegvaro.hu/babits-mihaly-emlekhaz

    VálaszTörlés
  3. Varázslatos képeket készitettél!
    Nem is tudtam, hogy ennyi minden található Esztergomban, pedig nem lakok tőle messze..

    VálaszTörlés
  4. hi, nice to see you're blog. Thnk you for putting my blog bu you're favourites.. Can you please put an translator on your blog so i can read yours. My hongarian is not so good. We visited Esztergom 3 years ago by bike and fell in love. Beautifull city... We were biking from the netherlands to Boedapest with the kids.

    VálaszTörlés
  5. Tényleg érdemes többször is odakukkantani! Kedves Eta, már hallottam erről a falról, csak azt nem tudtam, hogy itt van. Szerencsére a jövő héten járunk arra tantestületileg, nem fogom kihagyni!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...