2010. szeptember 12., vasárnap

Csigabiga és pillangó

Megsütöttem Maimoni fahéjas-almás csigáit. Nagy tudomány nem kell hozzá, pikk-pakkra készül el. Nem cukroztam, éppen elég ízletes így is. Íme sütés előtt után:

  


Itt a recept

Nekem is van egy hasonló módon készülő finomságom. Saját képet prezentálni sajnos nem tudok, mert amikor megsütöttem, még nem fotóztam levest-pörköltet-kalácsot.

Diós-gyömbéres pillangó


Hozzávalók:
2 doboz leveles vajas tészta
30 dkg dió
10 centis gyömbér
1 ek fahéj
1 dl méz
1 citrom reszelt héja
15 dkg mazsola
kevés tej

Először a tölteléket készítem el. Durvára vágom a diót, a gyömbért megpucolom és lereszelem. A citrom héját is lereszelem, majd összekeverem az előző anyagokkal, meg a mézzel, fahéjjal. Annyi tejet adok hozzá, hogy sűrű lekvár állagú masszát kapjak. A hosszúkás lapokra nyújtott tésztát egyenletesen megkenem ezzel a töltelékkel, majd rászórom a mazsolát is. A tészta hosszanti élét félig feltekerem. A másik oldalt is betekerem, majd a kb. 2-2,5 centis csíkokra szeletelem. Így lesz pillangó formájú a süti. 220 fokra (légkeverésesben 200) előmelegített sütőben 15-20 perc alatt szép pirosra sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...